Tuesday 10 May 2011

Oh, Cuti?

bile sebut pasal cuti, mesti semua orang gembira, ceria, excited, senang hati, puas hati dan yg sewaktu dengan nye.. kenapa? sbb dapat melepaskan diri drpd tekanan ataupun stress dgn persekitaran ditempat kerja, study yg bertubi2, kerahan tenaga yg melampau, kerenah bos yg annoying, homework dan assignment yg berlambak2 dan pelbagai lagi..

tp bg aku, setiap hari adalah hari cuti! nilah favourite quotations aku sejak tingkatan 2 lagi.. sehinggakan, aku sendiri telah mencipta lirik lagu cuti sendiri (walaupun kerap diulang2).. member2 yg rapat sume dah kenal sgt dgn aku ni.. and aku bukan lah jenis yg suke hafal lirik lagu..

dulu ye lah..time2 skolah kne nyanyi lagu patriotik tiap2 hari, tp skrg ni dah hbs zaman persekolahan, mana ade nyanyi2 lagi dah.. lagu kolej sendiri pun x hafal.. HAHA. bukan ape.. aku cuma malas je nak hapal2 bende remeh sume nih..

nak cakap aku x suke muzik? tak de lah.. sume version muzik aku layan.. hip hop, RnB, trance, remix, emo, balada, rock, patriotik, n wat so ever.. tp yg plg best is lagu2 korea aka KPOP!
bagaimana dgn lirik lagu? aku still gune aku punye lirik sendiri.. berikut adalah antara lirik yg selalu aku ulang2 kan dan diaplikasi ke dalam semua lagu yg ingin dinyanyikan..

"Besok hari cuti,  
Bukan nye sekolah lah lagi, 
Balik lah rumah sendiri,
Aku dah cakap tadi,
Besok tak skolahgi,
Buat ape nak pegi lagi, 
Jalan kaki,
Dari tadi 
Buat penat kaki, 
Lagi skali,
Aku dah ulang berkali2, 
Malas aku nak cakap lagi,
Besok hari cuti
Balik lah sendiri,
Tak ade skolah,
Balik rumah sendiri~"

well, kesimpulan yg nak disimpulkan disini, bukanlah aku nak bercerita pasal lirik cuti sekolah aku, tapi aku just nk bg tahu kat u guys yg aku just think positive, walau sebosan mana pun bekerja, belajar n wat so ever.. tp kalau korg jd kan hari2 itu dgn pemikiran yg ceria, sesungguhnya ia akan menjadi lebih menyeronokkan!

Mcm aku, walaupun cuti atau tidak, aku tetap assume that everday is holiday~

tu je yg aku nak kongsi bersama kamu semua! Jiyyah!! Have a nice day!

2 comments:

  1. HAHAHAHAH FIKRI ADA BLOG! XDDDDD
    and adakah aku perlu berdiri tegak time baca blog engkauuuu?
    blog kau buat aku ingat zaman lama. kurang ajar.

    ReplyDelete