Wednesday 18 May 2011

Oh, Iphone~




yup, mmg sejak iphone keluar lagi, aku dah mengidam nk beli.. tp yelah.. duit pun xde, mcm mane nk beli kan? aku bkn nye anak hartawan atau jutawan.. sng2 je blh minx handphone mahal2.. haha.. dulu aku pernah kerja part time kat kedai jual laptop lps habis spm (nama je part time, tp full time keje).. gaji pun alhamdulillah boleh tahan.. xde lah sampai nk beli kete.. LOL.. tp xterpikir pun nk beli iphone..

makin hari, iphone makin popular.. apple plak happy (sape x happy kalau dah untung).. sampai lah skrg nih, syarikat Apple tak henti2 nk kluarkan model latest dorg.. mmg lah x dinafikan, aku antara peminat iphone, tp makin lama aku rasa mcm bengang pulak dgn iphone nih.. knp?

cuba kite renungkan.. since iphone dikeluarkan, mesti ade je problem2 yg disuarakan oleh para pembeli.. xde tuh lah, xde nih lah.. problem tuh lah, problem nih lah.. mesti ade kekurangan disetiap design yg apple keluarkan.. walaupun benda yg remeh2 je, tp masih dianggap serious oleh pembeli.. sbb, yelah.. nama pun iphone.. mesti lah canggih.. kalau dah canggih, knp mesti ade problem jugak kan?? mmg lah sume handphone mesti ade problem.. tp sampai bile nk perfect? mcm tak berbaloilah kalau beli..


application dah lawa2, tibe2 ade mslh side effect lah pulak.. x syok lah kalau dgr.. baru 2 bln lbh iphone4 kluar, aku dgr pulak ura2 iphone5 nk kluar pasaran taun dpn.. bkn tu je, blm sempat iphone5 nk jejak kat malaysia, aku dah dgr berite yg iphone6 bakal muncul di US..

cuba korg pikir kan.. berapa byk jenis iphone yg apple nk kluarkan? dan setiap model yg dorg keluarkan tuh, mesti ade disadvantage nye.. inilah yg dinamakan taktik dalam business! org yg cipta iphone nih, mmg genius.. dia tahu bagaimana nak dpt duit yg berterusan.. dgn cara begini, at least dia dpt constant kan dorg punye keuntungan.. tu sbb adeeeee je problem kt iphone nih.. haigoo3..



since iphone2 dah keluar, aku dah boleh agak yg iphone5 bakal muncul.. rupe2 nye betul.. xsangka betul.. lol.. so, aku rasa kne tunggu iphone10 muncul baru aku blh beli kot.. time tuh mungkin aku dah ade karier sendiri, insya-Allah.. duit sendiri, rumah sendiri, n kerete sendiri.. (berangan lebih)

so, klu korg rasa korg ade duit n korg nk sgt beli iphone, suke hati korg lah.. haha.. itu kan hak korg.. tp bg aku, aku tak memerlukannye buat masa skrg.. cukuplah dgn phone yg ade kt poket skrg nih..

tu je yg nk dikongsi.. jiyyah! ;)

No comments:

Post a Comment